Saturday, February 16, 2013

Between winter and spring

Sweter - zrobiłam na okrągłych drutach nr 10. Połączyłam włóczkę szarą i dwa rodzaje włóczki białej cieńszą i grubszą zużywając w sumie ok. 12 motków: 6 szarych, 4 białe cieńszej i 2 białe grubszej.
Części szare robiłam podwójną nitka, w części melanżowej łączyłam pojedyńczą szarą z podwójną białą cieńszą, a do części białych brałam jedną białą grubą i jedną białą cienką. Na zdjęciach niestety nie widać połysku tego swetra, który uzyskałam wplatając bardzo cienką srebrną nitkę. Sweter jest dosyć duży, jego rozmiar to pewnie XL, no i miał być długi, właśnie tak jak na zdjęciach. A to co pozostało z tych 12 motków poszło na ...
Czapkę - zrobiłam na okrągłych drutach nr 10 łącząc w jeden splot 2 razy wiecej włóczek niż w swetrze, dlatego jest ona grubsza i bardziej sztywna.
Oto dokładniejsza charkterystyka włóczek :
Szara to 50% wełna, 50% akryl, jeden motek ma 100gr co odpowiada 200 metrom;
Biała cieńsza to 100% akryl, motek 50gr/165m oraz
Biała grubsza to również 100% akryl, motek 100g/120m.

15 comments:

  1. Jest cudny i ta czapka miodzio!

    ReplyDelete
  2. To be comfortable and warm ! And beautiful !
    Have a cozy weekend.
    Anna

    ReplyDelete
  3. Jest śliczny , taki prawdziwie zimowy , kolorki super .

    ReplyDelete
  4. Piękny, długi, zakrywający pupę :) Takie lubię najbardziej :D

    ReplyDelete
  5. świetny swetr, długi ciepły i ma fikuśne kolorki:)) i czapa do kompletu :)) pozdrawiam Viola

    ReplyDelete
  6. fajne połączenie kolorów na pewno jest ciepły pozdrawiam Basia

    ReplyDelete
  7. wszystkien Twoje swetry sa wykonanane na bardzo grubych drutach i z grubych welen. Niektore sa bardzo pomyslowe i maja fajne zestawienia kolorystyczne. Zastanawiam sie jednak, czy te cieple olbrzymoie swetry sa przeznaczone do wlasnego uzytku czy na sprzedaz. No bo w koncu ile mozna miec prawie takich samych zimowych swetrow?
    Pozdrawiam, Iris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Swetry stanowią moja prywatną kolekcję i nie są przeznaczone na sprzedaż. A ponieważ z natury jestem kolekcjonerką, wiec gdy skończyło mi się miejsce w szafie ... kupiłam drugą szafę :)

      Delete
    2. Znam ten bol kolekcjonowania rzeczy a zarazem nieuzytkowania ich. Chyba problem kazdej kobiety. Ale te piekne grube i cieple swetrzyska zabieraja mase miejsca w szafie. Ja w grudniu udziergalam tez takiego grubasa w ognistym czerwonym kolorze z Drops Delight w polaczeniu z moherem z lana Grossa. Efekt: sweter wyladowal w szafie i ani razu go nie ubralam. Na narty sie nie wybralam a do biura niestety zbyt cieply. Ale podziwiam Twoja kolekcje i pomyslowosc. Mam nadzieje, ze starczy Ci miejsca na kolejne szafy :-)
      Pozdrawiam, iris

      Delete
    3. A no właśnie, cała sztuka polega na tym aby kolekcjonować rzeczy praktyczne :) Pozdrawiam.

      Delete
  8. Świetny sweter:)))Pozdrawiam:)))

    ReplyDelete
  9. To widzę, że u Ciebie też szarości rządzą:) Fantastyczny gruby zimowy sweter - ciepło się robi od samego patrzenia:)

    ReplyDelete
  10. Piękny komplet! Jeśli zima jeszcze potrwa, a tak z pewnością będzie - zestaw jak znalazł!
    Dziękuję za wizytę i pozdrawiam serdecznie!
    Asia

    ReplyDelete
  11. this is also a lovely pattern? where do you get these beaties???

    ReplyDelete