Sunday, November 3, 2013

Jak zrobić : Chanel n°3

Krok 1. Nabrałam na okrągłe druty 7.5mm 100 oczek podwójną nitkę czarnej Reginy (patrz Pomoc 1). Przy takiej kombinacji włóczek, jaką ja wybrałam, sweterek ma rozmiar 36/38. Przerobiłam na okrągło 10 rzędów ściegiem francuskim (patrz Pomoc 2), czyli jeden rząd - oczka prawe, kolejny - oczka lewe, następny - oczka prawe, i następny - oczka lewe, itd. W ten sposób otrzymałam czarny dolny pasek.
Pomoc 1. Film prezentujący jak rozpocząć dzierganie na okrągło na drutach z żyłką.
Pomoc 2. Film prezentujący dzierganie ściegiem francuskim na okrągło.
Krok 2. Zamieniam 1 nitkę czarną na białą i przerabiam kolejne rzędy ściegiem francuskim. Mój sweterek ma około 60 rzędów w części biało-czarnej.
Krok 3. Po dwóch przeciwnych stronach tuby zamykam po 10 oczek (można je przenieść na agrawę, ale dla mnie prościej było je po prostu zamknąć). Wybrałam je w zależności od miejscą łączenia (tj. tam gdzie przechodzi się do kolejnego rzędu) w następujący sposób: zamykam 5 oczek przed miejscem łączenia i kolejne 5 oczek po tym miejscu, następnie przerabiam 40 oczek na prawo, zamykam 10 oczek i przerabiam pozostałe 40 oczek. W ten sposób podzieliłam robótke na 2 części: przód i tył.
Krok 4. Wybieram część na przód i na tył, wybieram stronę skosu i dalej przerabiam dwie części 40sto-oczkowe osobno. Kolejne rzędy przerabiam już tylko oczkami prawymi. Od strony skosu w każdym rzędzie 2 oczka brzegowe przerabiam razem, od strony ramiączka przerabiam oczka brzegowe tradycyjnie, nic nie odejmując. Tę operację powtarzam dla części przedniej i tylnej przerabiając 25 rzędów. Ostatni rząd, mający 15 oczek zakańczam. Zszywam następnie część przednią i tylną otrzymując w ten sposób ramię (patrz Pomoc 3).
Pomoc 3. Film przedstawiający zszywanie dzianiny na ramionach.
Krok 5. Wykończenie skosu i wykończenie ramienia wykonuję podobnie do siebie: wbijając się w kolejne oczka brzegowe, nabieram na druty odpowiednią ich ilość (patrz Pomoc 4) - około 35 oczek w przypadku ramienia (12o. przód +12o. tył +10o. pacha +1o. przy szwie górnym) i ok. 60 oczek w przypadku skosu (25o. przód + 25o. tył +10o. pacha +/- 1o. przy szwie górnym) i wykonuję na okrągło 10 rzędów ściegiem francuskim już tylko kolorem czarnym.
Pomoc 4. Film przedstawia jak nabierać oczka z oczek brzegowych.

3 comments:

  1. Wow :) Ale super!!! Zapisuję, na pewno skorzystam!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No to czekam na zdjecia Twojego pulowerka !!! Pozdrawiam

      Delete
  2. Świetna sprawa taki sweterek i do tego jeszcze zrobiony całkowicie własnoręcznie. Muszę również spróbować tego rodzaju ciuchy wykonać z włóczki https://alewloczka.pl/pl/c/Drops-Safran/45 gdyż nie dość, że ją lubię to jeszcze mam jej dość spory zapas.

    ReplyDelete